100 Days of Horror welcomes you to ... SATANFEST 2013

My photo

"Y'all know me, know how I earn a livin'. I'll catch this bird for you, but it ain't gonna be easy. Bad fish! Not like going down to the pond and chasing bluegills and tommycods. This shark, swallow ya whole. Little shakin', little tenderizin', and down you go. And we gotta do it quick, that'll bring back the tourists, that'll put all your businesses on a payin' basis. But it's not gonna be pleasant! I value my neck a lot more than three thousand bucks, chief. I'll find him for three, but I'll catch him, and kill him, for ten. But you've gotta make up your minds. If you want to stay alive, then ante up. If you want to play it cheap, be on welfare the whole winter. I don't want no volunteers, I don't want no mates, there's too many captains on this island. Ten thousand dollars for me by myself. For that you get the head, the tail, the whole damn thing."

Tuesday, September 3, 2013

"Satan ... come to us ... we are ready!"

"PARENTS: Be sure your children are sufficiently mature to witness the intimate details of this frank and revealing film!"
Film by Zombie, sweater by
Beetlejuice.
Greetings, all your freaks of the flesh! Long time no hear, I know. I'm like your methed out mom, showing up weeks later ... wait, I've used that metaphor already, haven't I? Damn. Well, you know my secret now; I'm a methed out mom. Not the lovable, chubby, balding, middle aged, lonely, single and pathetic creature you've come to know and loathe, but a poor white trash babymomma strung out on Crystal Blue Persuasion. Which is worse? You tell me, I'm too close to the game to make the call ...

God, I love a saucy Satan ...
Anyhow ... we are here because recent changes in employment have allowed me to return to my love of all things horrific and spine-tingling. And it feels damn good to be back, let me tell you! So good, in fact, that we are going to celebrate with a little Satan.

In fact, a LOT of Satan. A whole month's worth. Can you handle that much Satan? Yeah, you can take it. And if not, pain builds character. 

What is it with Satan
and the naked people?
This October, we shall return to the blogisphere with a movie-a-day marathon featuring everyone's favorite Fallen Angel. From Oct. 1 to Oct. 30, we shall watch one movie a day with either the Devil or demonic possession as the central theme of the movie. On Halloween Day, we shall indulge in a Devil-fest of epic proportions with the Unholy Trinity of Cinematic Satanism - "Rosemary's Baby," "The Exorcist" and "The Omen."

The rest of the list? Well, we're still compiling that actually. We're trying to incorporate movies that we've never seen before, or at best only seen a few times, and that's actually pretty damn hard. So we welcome your suggestions and you can send them to the email at the bottom of this post. Please have all submissions in by Friday, Sept. 27, so we can compile and post our list by Sept. 30.

It never does, Satan. It never does. 
As usual, we welcome you to play along as we live blog about the films, what we love and what we hate about them, and whether or not they belong in the coveted Unstoppable Movie Monster archives, which are already vast and so massive we employ a series of goblins to monitor them 24/7. 

As a lead in to this year's marathon, we will also be reviewing four of the Philadelphia/Lancaster region's finest Halloween themed attractions, one per week starting next Monday. We will highlight some favorites and one or two we've never been to personally. 

We are hoping to feature: Jason's Woods in Lancaster County; Eastern State Penitentiary's "Terror behind
Satan, pictured above, is about to
kick out a Chorus Line.
the Walls;" The Bates Motel at Arasafa Farms; and the Valley of Terror in E. Marlborough Township. 

So it should be a fun-filled and devilishly good fall season! And I am glad to be back at the helm of this blog, and am humbled by the response it still receives to this day. I love you freaks. I really do. 

So send me your love and your movie suggestions at: wmshawnweigel@gmail.com and let's get this party started! 

Thanks again for reading and a happy early-autumn greetings to one and all.